دسته بندی : مقالات
Alternate
در تاریخ : 30 دی 1402
comment
بدون دیدگاه
hourglass
زمان مطالعه : 3 دقیقه

دستگاه خط کشی شهری

دستگاه خط کشی شهری

برای رسیدگی به امور شهری از تجهیزات و امکانات متعددی استفاده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به تجهیزات ترافیکی اشاره کرد. دستگاه خط کشی شهری یکی از زیر مجموعه های این محصولات است که در جهت افزایش ایمنی شهروندان در خیابان ها و معابر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع وجود این دستگاه ها، فرایند خط کشی معابر و خیابان ها را بسیار آسان و راحت کرده است. در ادامه این مطلب با این محصولات و کاربردهای آن ها بیشتر آشنا می شویم.

دستگاه خط کشی شهری و کاربرد آن

حتما همه شما در زمان رانندگی یا گذر از خیابان و معابر با انواع خط کشی مواجه شده اید و می دانید که این علائم تا چه اندازه در هشدار، آگاهی رسانی و هدایت رانندگان و دیگر عابرین پیاده موثر و ضروری هستند. در واقع می توان گفت خط کشی شهری بخش مهمی از علائم راهنمایی و رانندگی است که با استانداردهای بین المللی به اجرا در می آید. این عملیات نیز باید با استفاده از دستگاه های مخصوصی به نام دستگاه خط کشی شهری انجام شوند. 

البته این دستگاه ها از نظر نحوه عملکرد و نوع رنگ انواع گوناگونی دارند و هر کدام برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های خط کشی برای رنگ کردن جدول، محل عابر پیاده، خیابان، جاده و... به کار می روند. از آن ها می توان هم برای بازسازی و تعمیر و هم برای نوسازی جاده ها استفاده کرد. بنابراین در پروسه شهرسازی این دستگاه ها کاربردهای گسترده ای دارند. 

این دستگاه ها دارای یک سری مشخصات و ویژگی های خاص هستند که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. به همین دلیل مسئولین مربوطه به هنگام خرید دستگاه خط کشی شهری باید ابتدا اطلاعات کافی در مورد شرایط و مشخصات محصول کسب کنند تا بتوانند متناسب با وسعت و مقیاس پروژه کاری بهترین و کارآمدترین نوع دستگاه را تهیه کنند.

انواع دستگاه خط کشی شهری

دستگاه خط کشی شهری از نظر نوع و مدل به دو دسته کلی تقسیم می شود. این دو دسته عبارتند از: دستگاه خط کشی شهری دستی و دستگاه خط کشی شهری اتوماتیک. مدل دستی برای کار کردن به نیروی انسانی نیاز دارد. در واقع برای به حرکت در آوردن آن باید افرادی حضور داشته باشند تا استفاده از این دستگاه را امکان پذیر کنند. چرا که این مدل دستگاه فاقد موتور است. 

معمولا دستگاه های دستی در مقایسه با نوع اتوماتیک از نظر ابعاد و اندازه کمی کوچک تر هستند. به شکلی که افراد بتوانند به راحتی آن ها را در دست گرفته و خط کشی های لازم را در محدوده موردنظر انجام دهند. این دستگاه ها به واسطه کوچک تر بودن، بیشتر برای خط کشی کوچه ها، خیابان ها، پارک و پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین همین کوچک بودن ابعاد دستگاه باعث می شود که به هنگام کار محدودیتی در تردد افراد ایجاد نکند و از این رو گزینه مناسبی برای خط کشی معابر به شمار می رود. 

در مقابل دستگاه های خط کشی اتوماتیک را داریم که به واسطه مجهز بودن به موتور اتوماتیک، عملکرد سریع تری دارند و فرایند خط کشی معابر و خیابان ها را بسیار سریع تر و بهتر انجام می دهند. بنابراین نیروی انسانی تنها روی عملکرد این دستگاه ها کنترل داشته و نیازی به تلاش سخت در این مورد نیست. از این نوع دستگاه ها برای پروژه های بزرگ تر و سخت تر استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از آن ها برای خط کشی جاده های بیرون شهری استفاده کرد.

نکات مهم در خرید دستگاه خط کشی شهری

در خرید دستگاه خط کشی شهری باید به خوبی مشخصات آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید که محصول مربوطه کاملا با کارایی موردانتظار شما همخوانی دارد. از مهم ترین این مشخصات می توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:
برند سازنده
دستی یا اتوماتیک بودن دستگاه
توان و قدرت موتور 
نحوه راه اندازی و کار با دستگاه
کیفیت بدنه دستگاه
ظرفیت و گنجایش مخزن رنگ دستگاه
ظرفیت و گنجایش مخزن سوخت دستگاه
ابعاد و اندازه دستگاه
وزن دستگاه
کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه همچون کمپرسور، پیستولت رنگ و...
علاوه بر موارد ذکر شده، قیمت دستگاه خط کشی شهری نیز در خرید آن بسیار حائز اهمیت است و باید با امکانات و قابلیت های آن کاملا مطابقت و همخوانی داشته باشد.

برچسب ها : #خط کشی
از طریق فرم زیر نظر خود را راجب این مقاله به اشتراک بگذارید
لطفا صبر کنید...