دسته بندی : مقالات
Alternate
در تاریخ : 19 اسفند 1402
comment
بدون دیدگاه
hourglass
زمان مطالعه : 2 دقیقه

معرفی رنگپاش ایرلس برقی

معرفی رنگپاش ایرلس برقی

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از دستگاه های رنگپاش ایرلس برقی برای رنگ آمیزی سطوح مختلف بسیار متداول شده است. استفاده از این نوع دستگاه ها می تواند فواید و تاثیرات مثبت زیادی در روند کاری افراد، به خصوص نقاشان ساختمان های بزرگ داشته باشد. در ادامه مطلب خواهیم خواند که این دستگاه چیست و چگونه کار می کند و با انواع مدل های مختلف دستگاه رنگپاش ایرلس برقی آشنا خواهیم شد. پس تا پایان ما را همراهی کنید. 

رنگپاش ایرلس برقی چیست؟

دستگاه رنگپاش ایرلس برقی دستگاهی است که محرک اصلی آن به کمک نیروی برق می تواند رنگ را به صورت یکدست به محل مورد نظر پاشش می کند. با استفاده از این دستگاه سرعت کار و راندمان کاری افراد بسیار بالا می رود. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است نیروی محرکه آن، نیروی الکتریکی یا برق می باشد. در این دستگاه از یک پمپ پیستونی فشار قوی استفاده شده تا بتوان پاشش مایع رنگی مورد نظر را به جریان دربیاورد. 
این دستگاه با ایجاد خلاء، مکش رنگ را  از طریق زیر پمپ به شلنگ وارد کرده و به وسیله پیسوله پاشش به طور یکنواخت بر روی سطح مورد نظر می پاشد. وسایل مختلفی به همراه دستگاه رنگپاش ایرلس برقی وجود دارند. از جمله این متعلقات می توان به نازل دستگاه، شیلنگ، گان و غیره اشاره کرد. دستگاه رنگپاش ایرلس برقی اجزای مختلفی دارد این اجزا عبارتند از: 

تنظیم کننده فشار رگلاتور 
شیر توپی تخلیه 
خروجی فلزی
لنس مکش رنگ 
ورودی فلزی
و غیره

از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به فشار بالا و قابل تنظیم ، وزن سبک قابل حمل و نقل آسان، امکان استفاده در ارتفاعات، صرفه جویی در مصرف رنگ، هزینه تعمیرات و نگهداری پایین و غیره اشاره کرد. 

انواع مدل های رنگپاش ایرلس برقی

انواع مختلفی از دستگاه رنگپاش ایرلس برقی در بازار موجود هستند که قابلیت ها و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. در ادامه به معرفی بهترین و محبوبترین مدل های رنگپاش ایرلس برقی خواهیم پرداخت.
دستگاه رنگپاش ایرلس برقی گراکو ST MAX: این دستگاه بهره وری بسیار بالا و بی نظیری داشته که باعث محبوبیت زیاد آن در بین نقاشان ساختمان شده است. این دستگاه اندازه آن بسیار کوچک و وزن آن بسیار سبک است. در تولید آن از موتور براشلس استفاده شده است که باعث شده این دستگاه گشتاور بیشتری داشته باشد. راندمان کاری با استفاده از این دستگاه چندین برابر خواهد شد.

 • دستگاه رنگپاش ایرلسUITRA MAX: این دستگاه مورد قبول و استفاده اکثریت رنگ کاران حرفه ای قرار گرفته است. از ویژگی های آن می توان به وزن بسیار سبک، کنترل هوشمند قابلیت پاشش مواد با غلظت بالا می باشد.

همانطور که گفتیم این دستگاه کاربرد زیادی در صنعت رنگ آمیزی سطوح مختلف از قبیل ساختمان ها، ماشین آلات و غیره دارد. این دستگاه می تواند انواع مختلف رنگ های روغنی، پلاستیک و اکریلیک راپاشش کند. علاوه بر رنگ ها با استفاده از این دستگاه می توان پوشش های نانو، عایق های رطوبتی و حرارتی، پلاستر ها، و سایر مواد با غلظت بالا را به سطوح مورد نظر پاشش کرد. از مهمترین مزیت های استفاده از دستگاه رنگپاش ایرلس برقی، بالا بردن راندمان و سرعت کار است. از این دستگاه می توان در پروژه های بزرگ با مساحت بالا استفاده کرد. اکثر مدل های دستگاه رنگپاش ایرلس برقی با استفاده از برق شهری کار می کنند و می توان آن ها را در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار داد. 

نکات مهم در خرید رنگپاش ایرلس برقی

برای خرید دستگاه رنگپاش ایرلس برقی باید همواره نکات مهمی را در نظر داشته باشید. اولین و مهمترین نکته، انتخاب نوع دستگاه با توجه به نوع و سطح کارتان است. برخی افراد ترجیح می دهند از مدل های پایه دار رنگ پاش ها استفاده کنند و برخی ترجیح می دهند مدل های چرخدار که حمل راحت تری دارند را خریداری کنند. انتخاب بین مدل پایه دار و چرخ دار به شرایط خود فرد و سطح کار او بستگی دارد. 

توجه به طول شیلنگ، مورد مهم دیگر در هنگام خرید و انتخاب رنگپاش است. معمولا رنگپاش های ایرلس برقی دارای 15 تا 20 متر شیلنگ هستند. البته برخی از آن ها قابلیت افزایش طول شیلنگ با ضریب قدرت پمپ را دارند. ظرفیت رنگ، فاکتور مهم دیگر در انتخاب دستگاه رنگپاش ایرلس برقی است. ظرفیت دستگاه ها با هم متفاوت است و از طرفی برخی از انواع این دستگاه ها مخزن نگهداری  رنگ جداگانه دارند که باید توسط رنگ کار پر شود. 

اما برخی رنگ را مستقیما از منبع اصلی رنک مکش کرده و به گان پاشش رنگ انتقال میدهند. چنانچه معمولا پروژه های بزرگ برای رنگ آمیزی انتخاب می کنید، بهتر است از دستگاه های رنگپاش با ظرفیت  پاشش بالا استفاده گردد. در هنگام خرید دستگاه رنگپاش باید به قدرت دستگاه هم توجه داشته باشید. قدرت دستگاه می تواند بر ضخامت رنگ وپوشش دهی انتقال سیار در ارتفاع و سرعت کار تاثیرگذار باشد.

 به علاوه هرچه قدرت دستگاه رنگپاش ایرلس برقی شما بالاتر باشد، میتوان به طول شیلنگ پاشش اضافه نمود. آخرین فاکتور مهم در خرید رنگپاش های برقی، نرخ جریان و استفاده سالانه است. نرخ جریان به میزان رنگی خروجی  که  از دستگاه در یک دقیقه به سطح مورد نظر می پاشد، گفته می شود. 

از طریق فرم زیر نظر خود را راجب این مقاله به اشتراک بگذارید
لطفا صبر کنید...